Netbook računala postaju dio povijesti do 2015.

netbook
Prema izvještaju analitičke kompanije iSuppli, očekuje se kako će broj isporučenih računala netbook klase do 2015 pasti na nulu. Ova jeftina i lako prenosiva računala su svoje najbolje dane davno prošla, navode u kompaniji, a situacija će postajati sve gora i gora, posebno zahvaljujući uređajima poput iPada.

Zanimljivo da iSuppli spominje kako je propast za netbook računala počela paralelno s otkrivanjem Appleovog tableta 2010. U godini koja je slijedila, prodaja tih prijenosnika je pala za 34%, “što je postalo nezaustavljivim trendom”. Popularni iPad naravno nije bio jedini uređaj koji je ubio drugu klasu, jer su se pojavili mnogi slični uređaji u različitim oblicima i cjenovnim klasama – a svi su imali zajedničku karakteristiku – bili su zanimljiviji za potrošače od netbook računala.

Tijekom ove godine se predviđa kako će biti prodano kakvih 3.97 milijuna netbook računala, no kada se stvar stavi u perspektivu situacija postaje mnogo gora. Naime, 2012. je prodano 14.13 milijuna tih uređaja, što bi za ovu godinu moglo značiti pad od nevjerojatnih 72%. Projekcije za 2014. pokazuju kako će biti prodano manje od 300,000 jedinica te da će do kraja te godine iznos isporučenih pasti na nulu. Popularnost s druge strane preuzimaju ultratanka stolna računala, Ultrabook računala, tableti i različiti hibridi.

iSuppli smatra kako će prodaja PC računala porasti za kakvih 3% u odnosu na prošlu godinu, a glavni dio će i dalje činiti prenosiva računala (po posljednjim dostupnim brojevima, ona su činila 63% svih računala). Što se tiče pojedinih brandova, HP je držao 18% tržišta PC-a u četvrtom kvartalu, a slijedili su Lenovo, Dell, Acer i Asus. Toshiba je prestigla Apple a slijedi ih Samsung, uz Sony i Fujitsu.

Izvor: iSuppli

  • Ja

    Nije ni čudo kad su bili za k..ac. olovkom si morao tipkati po njima da napišeš nešto, trebao si nositi povećalo sa sobom da bi vidio display, itd. A, dok su stigli noviji i poboljšani modeli, već je bilo prekasno

  • komentardoo

    Tako treba. Napokon.