Glazbena industrija poručuje Googleu: Prestanite zarađivati na krađi!

Međunarodna federacija proizvođača fonograma (IFPI) i Američka udruga diskografske industrije (RIAA) s velikim su zanimanjem pratili kako se internetski div Google proteklih godinu dana ponaša u borbi protiv online piratstva. Njihov izvještaj detaljno secira sve segmente obećane borbe.

Institut hrvatske glazbe (IHG) vam donosi najzanimljivije dijelove njihove ocjene:

Početkom prosinca 2010, Kent Walker, Googleov glavni savjetnik, objavio je na Googleovom Public Policy blogu post o Googleovoj predanosti radu na razvoju novih načina bolje zaštite djela online. U rujnu ove godine Google je objavio ažurirane rezultate rada. Iznosimo procjenu rezultata svakog od Googleovih pojedinačnih ciljeva i ukupnu ocjena rada na zaštiti prava autora, izvođača i nakladnika:

Obećanje: U blogu iz prosinca 2010, gospodin Walker je izjavio: ‘Radujemo se daljnjem dorađivanju i poboljšanju djelovanja na način koji će biti od koristi i nositeljima prava i korisnicima.’ U postu od 2. rujna 2011, ponovio je ovu obvezu, uz napomenu da Google ‘i dalje vjeruje da je stvaranje vrijednog sadržaja dostupnog u autoriziranim, legalnim oblicima, ključan dio u borbi protiv online povreda prava vlasništva.’

Ocjena: nepotpuno ispunjeno

Iako je Google poduzeo neke skromne korake koji se odnose na kršenja prava na internetu, njegovo je obećanje ostalo neispunjeno. Unatoč tim koracima, jednostavna je činjenica da Google i dalje ubire financijsku korist od stranica i aplikacija koje se bave online piratstvom kao i da stvara prepreke nositeljima prava u online zaštiti njihova sadržaja, unatoč američkom Zakonu o elektroničkim autorskim pravima – DMCA – iz 1998.

U svjedočenju pred Kongresom ranije ove godine, gospodin Walker tvrdio je da je Google ‘samo u prošloj godini uložio napore vrijedne 60 milijuna dolara kako bi se spriječilo kršenje naših smjernica.’ Dok se može učiniti da je to velik iznos, on se ipak mora promotriti u odnosu na Googleove prihode. Iste godine (2010.), Google je imao prihode veće od 29 milijardi dolara, od čega više od 28 milijardi proistječe iz oglašavanja. Ovo “ulaganje” u sprečavanje kršenja prava predstavlja dakle samo dvije desetine (2/10) jednog postotka njihovih prihoda! Što nije tako velika investicija, poslije svega.

Mi vjerujemo da je razumno očekivati ​​da će Google učiniti više, posebice u onim područjima gdje ima financijski koristi. Drugi sudionici internetskog ekosustava – posrednici naplate, ISP-ovi, i oglašivačke tvrtke – također su dobrovoljno krenuli u konstruktivan rad na rješavanju alarmantnih razmjera digitalne krađe i poticanje zakonite nabave kreativnih djela. Google, kao premoćni tržišni lider u pretraživanju i online oglašavanju, ima posebnu odgovornost vođenja i stvaranja sigurnog interneta i na dobrobit potrošača i kreativne zajednice.

Specifična obećanja:

Obećanje: „Google će u roku od 24 sata reagirati na zakonite zahtjeve nositelja prava za „skidanjem“ sadržaja (tzv. takedown).”

• Stanje: Tvrtka izgrađena na sposobnosti da odgovori na zahtjev pretraživanja u nanosekundi treba činiti više. „Skidanje“ piratske aplikacije u Android sustavu, makar poboljšano, još uvijek traje dulje od 24 sata. Još važnije, Google i dalje ne provjerava dostatno aplikacije prije njihove ponude na tržištu Android. To znači da Google, zauzimajući pristup “ne vidim ništa loše”, ubire financijsku korist od tih piratskih aplikacija sve dok ga se ne obavijesti i on ih odluči skinuti. A čak i tada postoje načini na koje Google i dalje zarađuje od njih. Međutim, moramo zabilježiti da je Google skratio proceduru ukidanja linkova na nezakonite datoteke u rezultatima pretraživanja i blogovima na manje od 24 sata.

Budući da nije bilo tako davno da je Google od vlasnika sadržaja tražio da im faksiraju obavijesti o kršenju njihovih prava, to je očito poboljšanje. No, posebno kod pre-releasea glazbenog materijala, činjenica da se šteta može počiniti u sekundi, a kamoli danu, ne može se dovoljno naglasiti.

Obećanje: Google “će izraditi alate za poboljšanje procesa podnošenja zahtjeva za „skidanje“ sadržaja prema Zakonu o zaštiti autorskih prava u digitalnom tisućljeću (DMCA) i za Googleove proizvode (počevši sa servisom Blogger i web pretraživanjem).”

• Stanje: Nositelji prava i dalje se ne mogu adekvatno boriti protiv piratstva na Bloggeru i web pretraživaču jer su alati koje je Google izradio brojčano ograničeni na dnevnoj bazi – a ta brojka nije ni blizu opsegu online piratstva.

Obećanje: Google “će spriječiti pojavu pojmova koji su usko povezani s piratstvom u funkciji Autocomplete pretraživača”

• Stanje: Autocomplete i dalje sugerira pojmove povezane s piratstvom kad korisnik traži neku skladbu ili film. Na primjer, kada upišete “Lady Gaga mp3″ u polje pretrage, Autocomplete funkcija usmjerava korisnika na izbor “Lady Gaga mp3 free” ili “Lady Gaga mp3 free download”, rezultate koje vode na ilegalne web stranice. Iako je Google uklonio nekoliko pojmova povezanih s piratstvom iz funkcije Autocomplete, treba učiniti više.

Obećanje: Google “će pročistiti svoj program AdSense od piratstva.”

• Stanje: Premda Google ulaže neke napore kako bi uklonio sporne stranice iz programa AdSense, još uvijek treba biti aktivniji u uklanjanju svojih usluga oglašavanja s piratskih stranica te u početnoj provjeri stranica na kojima objavljuje oglase kako bi se uvjerio da one nisu piratske. U slučajevima gdje Google ima financijske koristi, na njemu je da pregleda stranice na kojima ima svoje oglase prije objave i odmah poduzme akciju nakon primitka obavijesti da se stranica bavi nedozvoljenim aktivnostima. Na primjer, bili smo uznemireni kad smo uočili da aplikacije koje su uklonjene s tržišta Android zbog kršenja prava, ipak i dalje imaju oglase preko AdSensea. Nadamo se da se radi na ispravljanju toga. Ujedno se pitamo zašto Google nije proširio svoju opredijeljenost za poštivanje prava na druge usluge oglašavanja, kao što su AdWords i DoubleClick – mi mislimo da bi trebao.

Obećanje: Google “će raditi na omogućavanju prvenstva legalnim sadržajima u rezultatima pretraživanja,” i početi “tražiti načine kako bi legalno ovlašteni sadržaji bili lakše indeksirani i pronalaženi.”

• Stanje: Google se uporno odupirao zahtjevima glazbene industrije da prednost imaju web stranicama s legalnim sadržajem ispred onih s nelegalnim. Ne razumijemo zašto Google ne može uzeti u obzir pozive na skidanje stranica kod utvrđivanja redoslijeda ako te podatke koristi kod drugih aktivnosti zaštite prava. I dok prizanjemo da je Google pokrenuo Music Rich Snippets, pri tomu se nije smisleno konzultirao s glazbenim stručnjacima kako bi razvio tehnološke specifikacije za identifikaciju glazbe u tu svrhu.

Dakle, što Google može učiniti kako bi poboljšao svoju ukupnu ocjenu? Prestati zarađivati ​​novac na digitalnoj krađi“, ocjenjuje IFPI u svom izvještaju na ovom linku.