[RECENZIJA] iPhone navigacija DON’T PANIC Croatia

Satelitska navigacija nije neka novost u svijetu gadgeta, stoga aplikacija koja će vaš smartphone dodatno učiniti pametnim i pretvoriti ga u navigacijski uređaj, a pritom vam uštedjeti par kuna je definitivno tema na koju se isplati izgubiti nekoliko minuta. Udobno se smjestite i saznajte više u recenziji koja jedva čeka da ju pročitate.

Koliko često vam treba navigacija i koliko ste zahtjevni?

Dakle, recesija je. Jedva ste nekako napravili financijsku konstrukciju za iPhone ili neki Android* smartphone, a ako niste trgovački putnik ili dostavljač, šanse su da će vam navigacija stvarno trebati otprilike jednom u mjesec dana. Relativno skupi navigacijski uređaji tako ispadaju iz plana nabave jer su skupi i rade samo jednu stvar koja vam rijetko treba. Vrtimo se u krug ovdje i počinjemo paničariti, jer ipak ta navigacije može uštediti vrijeme, spasiti muški ego od poniženja… Ima li neko srednje rješenje, možda “app for that“?

DON’T PANIC Croatia je aplikacija domaćeg proizvođača Mireo sa velikim iskustvom na tom području koja će za sitne novce vaš iPhone pretvoriti u punokrvni navigacijski uređaj.

*Android verzija je najavljena i bit će zanivljivo vidjeti kojim prodajnim kanalom Mireo to misli distribuirati do korisnika, budući Android Market u HR nudi jedino free aplikacije.

Prvo da riješimo neke temeljne zablude oko pametnih telefona i navigacije. Maps aplikacija koja dolazi predinstalirana na iPhoneu nije turn by turn navigacijska aplikacija te se može smatrati tek orijentacijskim pomagalom u prostoru i zahtjeva vezu na internet.

Navigacija na smartphone uređajima se može podijeliti na dvije glavne kategorije:

- Karte su u oblaku (serveru) i potrebna je stalna veza na internet da bi im se pristupilo što može biti malo zeznuto kada nestane 3G signala, i iznimno, jako, žestoko skupo ako ste u roamingu. Ne želite ići tim putem. Niti na sekundu. Nikada.

- Karte su pohranjene u mobitelu i nije potrebna veza na internet

DON’T PANIC Croatia je ova, za vaš novčanik povoljnija varijanta.

Glavni adut ove aplikacije je cijena od 9,99 USD što se odnosi na kartu Hrvatske, te pod uvjetom da već imate iPhone za vrlo razumne novce možete početi sa navigacijom koja je jednako precizna i detaljna kao na specijaliziranim GPS uređajima. Ima tu naravno i nekih mana, a ako vas one počnu smetati dajte sami sebi high five jer ste upravo napredovali u kategoriju zahtjevnog korisnika. Na kraju krajeva, bitno je doći do odredišta a ne pitati nikoga za smjer. Zar ne?

KARTE

Slijedeći veliki adut ove aplikacije nad popularnim samostojećim GPS uređajima (Garmin, TomTom…) su karte različitih proizvođača što vam garantira najbolju pokrivenost određenog područja.

Naime, proizvođača karata je više od nekoliko, a svaki je više ili manje dobar za neko područje a ako kupujete samostojeći Garmin ili TomTom uređaj nemate luksuz odabira od kojeg proizvođača želite karte za pojedinu zemlju (na primjer: Garmin koristi isključivo Navteq karte koje su do nedavno imale tek 40ak% pokrivenost Hrvatske i bilo je potrebno dokupiti vrlo skupi AdriaRoute, dok s druge strane TomTom koristi karte TeleAtlasa koji je u njihovom vlasništvu a koristi ih Google maps i tek su nedavno došli na 60% pokrivenosti kada je Hrvatska u pitanju).

Dakle, pricip je otprilike slijedeći – već navedenih 9,99 USD kupit će vam osnovnu aplikaciju sa vrlo detaljnom kartom Hrvatske koju je proizveo Mireo, dok je karte za ostale zemlje moguće dodatno kupiti kroz sučelje same aplikacije pod nazivomTrgovina:

· Bosna i Hercegovina $ 7.99 Mireo,
· Slovenia $ 7.99 Monolit,
· Benelux (Belgija, Nizozemska i Luxemburg) $ 17.99 TomTom,
· Ujedinjeno Kraljevstvo $17,99 TomTom
· DACH (Njemačka, Austrija i Švicarska) $17,99 TomTom
· Francuska $17,99 TomTom
· Iberia (Španjolska i Portugal) $17,99 TomTom
· Italija $17,99 TomTom
· Scandinavia $17,99 TomTom

Ponuđene karte dolaze u verziji 2010.09. Proizvođači karata svaka tri mjeseca izbacuju nove i poboljšane verzije a aktualna je 2010.12, što vodi do slijedećeg pitanja: koliko puta možemo nadograditi karte prije nego što moramo opet dati neke novce tj. ako je to uopće moguće?

Ako poželite karte cijele Europe, trenutno ne postoje kao jedan paket po povoljnijoj cijeni tako da poželite li ih sakupiti sve, na kraju ćete potrošiti više nego da ste se odlučili za neku drugu aplikaciju s kojom ćete dobiti i neke druge napredne mogućnosti kao što su na primjer ALG (advanced lane guidance) prikaz trake u koju da se prestrojite, JCV (junction view) grafički prikaz izlaza sa autoceste ili realistične putokaze koje prate situaciju na cesti sa istaknutim strelicama koje treba pratiti.

Bolje je zato neko vrijeme ostati u regionalnim okvirima dok ne dođe neki od najavljenih euro paketa. Ovo je ionako DON’T PANIC Croatia verzija aplikacije sa dostupnim proširenjima za onog zahtjevnog korisnika.

UI i UX (korisničko sučelje i iskustvo korištenja)

Ako vam je ovo prvi susret sa navigacijom ikada, nećete imati poteškoća sa snalaženjem po meniju. Vrlo čisto i jednostavno. To ne znači da nema prostora za poboljšanja i unapređivanje, ima. I to dosta. Za početak, rezolucija koja nije optimizirana za iPhone 4 pa slova u meniju nisu savršeno čista. Ok, to i nije toliko bitno ali svejedno… Možda je to iz razloga da se uštedi na potrošnji baterije, manja rezolucija, manje podataka koje treba obraditi i prikazati?

Strelice koje vam govore kakva vas slijedeća akcija očekuje su mudro velike i iskaču iz same podloge a pozicija u donjem lijevom kutu djeluje prirodnije i stvara manje zagušenje na ekranu nego da je u gornjem lijevom.

U donjoj traci su 4 ikone od kojih jedino druga s desna mijenja funkcionalnost ovisno o tome što ste zadnje radili unutar menija, što baš i nije korisno jer unutar vožje teško da će zatrebati na brzinu skočiti do trgovine i kupiti nove karte.

S lijeve i desne strane na sredini ekrana su točkice koje kada se pritisnu izbacuju dodatne mogućnosti. S lijeve strane su tako na raspolaganju rotacija/3D nagib, 2D/3D prikaz, orijentacija prema sjeveru (bijelo-plava strelica) i opcija za odabir odredišta direktno za karte.

S desne strane su opcije za kontrolu uvećanja prikaza (ako ste se pitali, nema pinch to zoom funkcionalnosti).

Na ikone ćete se naviknuti prije ili kasnije, ali neke i dalje svojim dizajnom nemaju smisla, kao recimo ova strelica pored povećala koja vodi do postavki u vožnji.

Kad smo već kod toga, zašto je za prikaz karte potrebno ući unutar još jednog menija gdje se nude samo 3 opcije koje su se mogle smjestiti i na osnovni ekran te je potrebno dva puta pritisnuti na X za izlazak?…a u vožnji smo i malo varamo pa nismo zapravo stali sa strane da bi napravili te izmjene.

Upozorenje za prekoračenje brzine upalilo se samo jednom u 3 tjedna intenzivnog korištenja po Zagrebu i okolici, za radar niti jednom.

POI (point of interest, benzinska, hotel, bankomat, dućan…) uz rutu je objašnjen kasnije u tekstu.
Nema razloga zašto te postavke u vožnji nisu mogle biti združene s ostalim postavkama, gdje se ionako nudi samo mali niz mogućnosti (odabir jezika sučelja, jezika glasovnih uputa, kilometri ili milje). Ovako je napravljena nepotrebna fragmentacija (bolje da Steve Jobs ne čuje za ovu riječ vezanu uz iOS).

Pomicanje između ekrana je preko gumba u obliku strelica, što je malo šteta jer bi swipe bio vrlo cool način.

ODREDIŠTE

Traženje odredišta je prilično jednostavno a moguće je na dva glavna načina: direktno sa karte ili putem tekstualnog unosa do kojeg se dolazi preko ikone u obliku povećala. Dovoljno je utipkati početak imena ulice i dodati broj te pritisnuti “Nađi”.

Dodatno, odredište možete tražiti preko POI točaka koje se nalaze u vašoj ili okolici destinacije.
Odabir odredišta iz kalendara ili iz imenika (idete recimo na sastanak) nije moguć.

Tipkovnica nudi nešto lošiji doživljaj od onoga kada tipkate poruku ili e-mail te proizvodi zvukove koje nije moguće ugasiti. Nije baš neko iskustvo ali naviknut ćete se.

Kod pronađenih odredišta moguće je pritiskom strelice pored imena skočiti u njegov prikaz na karti (time nije aktivirana navigacija) ili pritiskom na ime otići u karticu s detaljanim prikazom tog odredišta gdje je jedna od korisnijih opcija “Nađi najbliži POI”. Recimo da se nalazite u Londonu i želite doći do Big Bena ili neke druge atrakcije do koje želite doći podzemnom željeznicom, pronađete željeno odredište i potražite najbližu stanicu podzemne u POI u kategoriji “Stanica metroa”. Korisno.

Kad bi barem bio podržan pješački način navigiranja koji bi koristio kompas a karta da se dinamički zakreće ovisno o tome kamo gledamo…

Lokaciju je također moguće postaviti kao “moj dom” ili spremiti u favorite, odnosno “Moj pretinac”, gdje je vaše omiljene moguće preimenovati i ako baš želite, dodijeliti u neku od tri grupa (posao, obitelj, prijatelji).
I za kraj, tu je i povijest pronađenih odredišta.

Neke od opcija koje bi bilo divno da Mireo uzme u razmatranje za buduće nadogradnje su:

· navigiranje do kontakata ili događaja iz kalendara,
· unos lokacije i rute iz Google maps,
· unos lokacije preko QR kodova (zamislite da stranica apartmana na moru ima QR kod koji možete skenirati iz aplikacije i navigirati se do lokacije, možda bi to povećalo i prodaju aplikacije u inozemstvu, napokon postavilo Hrvatsku kao tehnološki naprednu destinaciju, utabalo put za svjetsku dominaciju…),
· dijeljenje lokacija preko sms-a ili maila.

NEKA NAVIGACIJA POČNE

Jednom kada ste izabrali svoje odredište, DON’T PANIC rutu računa nevjerojatnom brzinom, svaka čast, baš kako je i reklamirano.

Aktivnu rutu je moguće podešavati da bude NAJBRŽA ili NAJKRAĆA. Te opcije nisu u nekom glavnom meniju s postavkama već u opcijama rute, a ono što bi bilo divno a nedostaje jest grafički prikaz tih ruta tako da se mogu vidjeti razlike između jednog i drugog izračuna.

Na odmet ne bi bio izračun JEDNOSTAVNE rute, jer u slučaju prikazanom u slijedećih nekoliko slika bi to vrlo dobro došlo kada je DON’T PANIC uporno htio da prođemo kroz grad umjesto po brzoj slavonskoj aveniji što bi podrazumijevalo manje skretanja.

Bila je tu još jedna čudna situacija kada je DON’T PANIC suprotno svom imenu prouzročio paniku. Na zagrebačkoj obilaznici u smjeru istoka (odredište grad Dugo Selo) predložena ruta je bila da se skrene desno prema izlazu za Rijeku/Split ali nastavi ravno i ponovo uključi na obilaznicu.

Dakle, malo zdravog razuma nikad nije na odmet, a doći od točke A do točke B možete na toliko puno načina i svaki je ispravan dokle god ne završite na hladnoći, zaglavljeni u jezeru ili negdje u divljini bez signala na mobitelu.

Preračunavanje rute na zahtjev nije moguće napraviti, morat ćete namjerno otići krivo i nadati se da će nakon nekoliko upozorenja da se okrenete, izbaciti novu rutu do odredišta.

Aktivna ruta ne ostaje upamćena te ćete ju morati ponovno odrediti ako npr. poželite ugasiti (ne minimalizirati) aplikaciju da uštedite na bateriji za vrijeme vožnje na autoputu kada znate da je slijedeće skretanje za recimo 300km.

Rute je moguće pripremati unaprijed i spremiti ih za kasnije korištenje.

POI (točke od interesa: benzinske, hoteli, restorani, bankomati…)

Opcija “POI uz rutu” podrazumijeva grafički prikaz u gornjem desnom dijelu ekrana ako postoje benzinske pumpe uz rutu i odlična je ideja koja ipak ima jedno ALI. Prikazat će vam se i one benzinske crpke i odmorišta koja nisu nužno na samoj ruti što i nije tako loše ako ste u hitnoj potrebi za gorivom, ali bi bilo još bolje kada bi se to nekako dalo regulirati da prikazuju samo one benzinske do kojih nije potrebno izlaziti sa rute.

Ako ste već odabrali odlazak na jednu takvu benzinsku, DON’T PANIC će vas natjerati da se vratite na zadnju poziciju s koje ste odlutali s rute da bi došli do benzinske, što u slučaju prikazanom na slici gore desno i nije najidealnije, jer uključuje polukružno okretanje umjesto da se ruta prilagodila uzevši u obzir međutočku.

POI je moguće i nazvati direktno iz aplikacije, ali ako za njega postoje dva broja, nazvat će oba dva kao jednog. (npr. prikazano je (01) 3880515, 3881667, pritiskom na poziv zove se 0138805153881667).

Ima tu još detalja poput nepotpunog prikaza imena za Trgovačko Poslovni Centar Prečko (samo boldani dio je vidljiv) pa si vi mislite što se krije pod punim nazivom. Njegova adresa je 10000 Zagreb. Ulica i broj se skrivaju, no zato možete vidjeti koordinate (15°54’00.2″E 45°47’45.7″N) što je iznimno korisno u slučaju da želite nekome izdiktirati gdje se nalazite (ako je taj netko vojni pilot).

Stvaranje omiljenih POI kategorija i intuitivnije pretraživanje POI točaka je još jedna od stvari za koje se nadamo da su na popisu za buduće verzije (npr. da svaka kategorija ima svojih nekoliko tagova pa da se može upisati kava umjesto pretraživati posebno kategorije “barovi i kavane”, “restorani” i “noćni život”).

GLASOVI

Na raspolaganju su 5 različitih glasova koji će vas smirenim i znalačkim tonom voditi tijekom navigiranja. Jedan engleski i jedan hrvatski muško-ženski par. I Pervan (Željko), koji isprobajte jedino ako baš morate.
Razlike između hrvatskog i engleskog na žalost postoje. Englezi će vam tako za autoput reći da se uključite na motorway i prije odredišta vas uputiti da se ono nalazi na lijevoj ili desnoj strani, dok će vas hrvatski par uputiti na brzu cestu i neće vam reći s koje je strane odredište. Razlike postoje i u kvaliteti i glasnoći snimke.
Ako mijenjate glas a nemate aktiviranu neku rutu, nećete čuti kako on zvuči sve do početka navigiranja.

Pohvalno je da će vas na semaforu upozoriti da nastavite ravno iako je slijedeće skretanje nešto kasnije, čisto da ne budete u nedoumici. Upozorenja za skretanje bi ponekad mogla biti izrečena nešto ranije da ne bi došlo do neugodnih situacija ako se oslanjate isključivo na glasovna uputstva.

Mana iPhonea kao takvog je što ima prilično loš tj. tih zvučnik tako da ćete definitivno morati ugasiti radio i zamoliti društvo u autu da prestane sa pričom kako bi čuli upute.

Ako poželite slušati muziku sa iPod aplikacije za vrijeme navigiranja nije problem, jedino malo smeta što prilikom izdavanja glasovnih uputa muzika ne odlazi dovoljno u drugi plan. Telefonski poziv nije pošteđen ubacivanja navigatorskog dušebrižnika koji ne želi da se izgubite, pa ako k tome imate složenog Pervana sa svojim dosjetakama…ah koja li sreće.

iPhone kao navigacijski uređaj u autu

Pored već spomenutog slabog zvučnika, treba uzeti u obzir da se iPhone voli zagrijati u radu, pa ako tome pribrojite vruć ljetni dan i sunce u oči, nemojte zaboraviti da je maksimalna temperatura po kojoj iPhone smije raditi 35°C, a baterija koju baš nije tako jednostavno zamijeniti ne voli velike temperature.

Ugrađeni GPS senzor u iPhoneu 4 je savim dovoljno precizan, tj. precizniji od svog prethodnika tako da s te strane nema problema. Bilo bi žalosno da nije tako. Vremenski period od pokretanja aplikacije pa do prepoznavanja lokacije je zaista minimalan. Za potpuni navigacijski doživljaj potrebno je još samo nabaviti neki od univerzalnih nosača za vjetrobransko staklo. Nije ih problem pronaći u našim krajevima a cijena im se kreće već od 80ak kuna. U ovom slučaju, bolje kraći nego duži kako bi se umanjila trešnja cijelog sistema (pravilo poluge). Naravno možete nabaviti i neki od specijaliziranih nosača koji imaju svoj gps senzor, zvučnik i punjač, međutim cijena ne opravdava dobiveno.

ZAKLJUČAK

DON’T PANIC Croatia je jedina aplikacija koja nudi navigaciju samo za Hrvatsku s mogućnosti proširenja na ostale države te je kao takva vrlo privlačna svima koji imaju povremenu potrebu za GPS navigacijom, a budimo realni, to je većina nas.

Kad smo kod uloženog i dobivenog DON’T PANIC je pravi odlikaš, stvarno nema potrebe za prevelikm razmišljanjem ali ćemo svejedno napisati:

· vrlo stabilna aplikacija koja se za vrijeme vrlo intenzivnog testiranja niti jednom nije zablokirala ili srušila,
· odlične (neki bi rekli i najbolje) karte za Hrvatsku,
· brz izračun rute,
· Za navigaciju nije potrebna veza na internet
· Odlična cijena

Za kraj nemamo ništa drugo za reći osim da se veselimo novim nadopunama i verziji za Android a u međuvremenu najtoplije preporučamo svima koji imaju ili planiraju nabaviti iPhone.

  • Miro

    Kume moj, nije ovo recenzija. Ovo je plaćeni oglas što je vidljivo iz aviona

    • http://gadgeterija.net Boris Radošević

      Hmm, ne znam zašt to misliš ali ajde… Da je bar plaćeni oglas ;)

  • leo

    Pored ovolikih primjedbi na aplikaciju, smiješno je optužiti autora za plaćeni oglas.
    Borise, svaka čast na recenziji. nastavi i dalje tako!

    • http://gadgeterija.net Boris Radošević

      Hvala, hvala, kolega Hrvoje je odgovoran…

  • spaljeni-aki

    jeli ovo i najduzi članak na gadgeteriji? :)

    • http://gadgeterija.net Boris Radošević

      Brijem da je ;)

  • Darac

    Instalirao, za primamljivu cijenu od 0$ … :)
    Stvarno super navigacija, plus sto ima hrvatski jezik i glas…
    I također plus što zauzima samo dvadesetak mb :)

    • http://gadgeterija.net Boris Radošević

      No no Darac…

  • ej to sam ja!

    Ok, ako ne mislite ici izvan Hrvatske.Preskupa nadogradnja karata s obzirom da je Navigon smanjio cijenu svojih aplikacija.

  • iPodFrEAK

    Bi to radilo na iPodu 4 gen. bez pristpa internetu.

    • hrvoje

      iPod 4 koliko se sjećam nema gps antenu, tako da treba vjerojatno nabaviti neki dongle

      • iPodFrEAK

        Al bi delalo bez interneta???

        • hrvoje

          mislim da sve piše u članku:
          “Navigacija na smartphone uređajima se može podijeliti na dvije glavne kategorije:

          - Karte su u oblaku (serveru) i potrebna je stalna veza na internet da bi im se pristupilo što može biti malo zeznuto kada nestane 3G signala, i iznimno, jako, žestoko skupo ako ste u roamingu. Ne želite ići tim putem. Niti na sekundu. Nikada.

          - Karte su pohranjene u mobitelu i nije potrebna veza na internet

          DON’T PANIC Croatia je ova, za vaš novčanik povoljnija varijanta.”

  • Gogo

    Ima ima gps
    Ipod4 ima sve kak i iphone4 osim 3G

  • Gogo

    Znaci nebi delalo.

  • Ski

    « S desne strane su opcije za kontrolu uvećanja prikaza (ako ste se pitali, nema pinch to zoom funkcionalnosti). »

    Meni radi “pinch to zoom” !?

    • Hrvoje Sommer

      Ovo je recenzija pocetne verzije aplikacije. Pogledaj u changelog, pinch to zoom je došao kasnije.

  • Stjepan

    Recenzija je dobra ali Don’t panic Croatia je losa. Za mnoga manja mjesta u mojo okolici a vjerujem i cijeloj Hrvatskoj nema ni imena ulica a o brojevima da ne govorimo (za razliku od recimo iGo my way navigacije koja to ima).

    • Hrvoje Sommer

      Don’t Panic uvjerljivo NAJbrže radi izračun rute. Našli su neku vudu formulu i prava je šteta da ju drže samo za sebe umjesto da ju prodaju za milijune. Barem ovih dana intelektualno vlasništvo i patenti dobro kotiraju na tržištu.
      Ako zanemarimo samu funkcionalnost softvera (bilo kojeg proizvođača) i usporedimo kartografiju rezultati su u krajnju ruku nedefinirani i pomiješani a informacije od proizvođača šture po pitanju pokrivenosti u postotku cesta, kućnih brojeva, točaka interesa…

      Pretpostavljam da na iGO imaš kartu Hrvatske od Navigo Sistema koji rade Adria Route za Garmin. Ako to (Adria Route) usporediš sa City Navigator Europe paketom od Navteqa koji Garmin nudi za istu cijenu a dobiješ CIJELU Europu, ne samo ovu Ex-Yu regiju, opet nema pobjednika. Jedan ima jedno selo detaljnije, drugi nešto drugo ali nema pravilno imenovane ulice nego doslovno ulica 1, ulica 2…. Možeš čak ići i na stranicu Navteqa i označiti krivo unesene ceste i točke interesa ali čini se da su veće šanse da će se nešto dogoditi ako baciš novčić u bunar i zaželiš mir u svijetu.
      Razlike u točkama interesa je opet smiješna…možda i imaju isti hotel ali se drugačije zove (npr. kod Navteqa Toplice Sveti Martin postoje kao ime ali bez oznake hotela i to na krivom mjestu, nemoguće je za pronaći preko kategorija točaka interesa.

      Ista stvar kod drugog se nalazi na sasvim drugoj cesti oko kilometar zapadno, ima nekoliko točaka (ikona koje označavaju razne kategorije) jedna pored druge od kojih se jedna zove isto kao kod prvog kartografa (toplice sveti martin) a druga točka se zove Spa & Golf Resort Sveti Martin).
      Na samoj stranici toplicesvetimartin.hr se jedino u www adresi spominje to ime, a svugdje ostalo ovo “spa golf resort….” pa sad ti budi detektiv i pronađi.
      Zaključak bi bio, bez obzira koliko najnovije karte bile, uvijek se dobro informiraj prije polaska i ako ništa drugo, ručno odaberi odredište.I naravno koristi zdravi razum i gledaj znakove.

      Možda je stvar bolja sa kartama Europe jer su od TomToma, ali barem što se točaka interesa tiče, to nikad neće biti konsolidirano kako se spada. Naravno, HNK će uvijek biti na istom mjestu :)

      Što se tiče kućnih brojeva, stvar je opet komplicirana. Jedni rade mape sa stvarnim kućnim brojevima, drugi rade aproksimaciju (cesta je duga 500m, ima 50 kućnih brojeva, neparni lijevo, parni desno od kraja ulice koji je najbliži centru i podijele to na 25 sa svake strane u pravilnim razmacima).
      Ah ta navigacija, kako li smo samo putovali prije tog čuda :)

  • xPerson

    Kako si instalirao besplatno??

    • http://gadgeterija.net Boris Radošević

      Nismo instalirali besplatno, dobili smo kod…

      • xPerson

        Ma znam ,nego mislio sam pitati darca jer je on rekao da je skinuo besplatno ,al nema veze evo nasao sam

  • Stipe Petro

    instalirao sam Don’t panic Croatia al kad ga želim pokrenuti kaže mi da nemam gps signala… kako riješiti problem?

    • Hrvoje Sommer

      Jednostavno, izađeš van. GPS ne radi unutar 4 zida (i stropa)

  • Stipe Petro

    hehehe ma probao sam ga u vožnji kroz split…

    • Hrvoje Sommer

      1. pričamo o iPhone-u? iPod nema GPS senzor
      2. location services u settingsima je omogućeno za dotičnu aplikaciju?
      3. iako to nije nužno, signal će se prije pronaći ako se ne krećeš i naravno, imaš čist pogled prema nebu….(a sunce nema čudne aktivnosti, oprao zube, platio porez….)

      • Stipe Petro

        imam iphone4 i sve sam instaliro kako triba al neće ni kad stojim ni u vožnji… ni po suncu ni po mjesecu… ;) čak sam tio ponovo instalirat pa su mi ponudili nadogradnju i to napravio al kad iziđem vanka i ukucam lokaciju kaže nema gps signala… ne samo na jednoj lokaciji već sam pokušavao nekoliko puta… u čemu bi mogao bit problem?

        • Hrvoje Sommer

          točka 2 je također ok? (/settings/ location services/don’t panic / ON)

          a) Kad upališ aplikaciju, prvo pričekaj da nađe signal,
          b) tek onda idi tražiti odredište po tražilici, u protivnom će reći da nema gps signala.

          Inače ne znam više što bi moglo biti problem. To je iPhone, mora raditi. (osim ako ne radi :)